Розгляд запитів на публічну інформацію органами ДФС Тернопільської області за січень - жовтень 2017 року 08.11.2017 Протягом 10 місяців 2017 року до територіальних органів ДФС Тернопільської області надійшло 44 інформаційних запити, що на 57 запитів менше аналогічного періоду минулого року (101 запит). Із загальної кількості отриманих у поточному році інформаційних запитів, до ГУ ДФС у Тернопільській області надійшло 27 запитів (61,3 %), Тернопільської ОДПІ – 13 запитів (29,5 %), Чортківської ОДПІ – 1 запит (2,2 %), Кременецької ОДПІ – 3 запити (6,8%). За формою подання 26 запитів надійшло поштою та 18 запитів – електронною поштою. Щодо категорії запитувачів, які зверталися до органів ДФС області, від громадян надійшло 25 запитів, від юридичних осіб – 14 запитів, від об’єднань громадян без статусу юридичної особи –2 запити, від представників засобів масової інформації – 3 запити. У своїх запитах на інформацію запитувачі насамперед цікавляться доходами та сплаченими сумами податків інших громадян, кількістю створених ЦОПів, кількістю наданих адміністративних послуг, кількістю зареєстрованих платників податків, звертаються з проханням надати інформацію щодо проведених перевірок суб’єктів господарювання. За результатами розгляду 44 запитів, фахівцями органів ДФС області 29 запитів задоволено та надано вичерпні відповіді, по 12 запитах надано відмови у наданні інформації, ще 3 запити надіслано належним розпорядникам інформації. До уваги запитувачів. З моменту набрання чинності Закону України „Про доступ до публічної інформації” можна визначити основні аспекти реалізації цього Закону, які заслуговують до уваги читачів: 1. Запитувачі інформації ототожнюють такі поняття як запит на отримання публічної інформації, звернення, надання податкової консультації, а також консультації з питань практичного застосування окремих норм законодавства України з питань державної митної справи, при цьому дані категорії звернень є різними за наступними ознаками: - правовими підставами; - визначенням понять; - формами; - строком розгляду; - змістом; - вимогами оформлення; - оплатністю тощо. 2. Згідно із частиною другою статті 2 Закону України „Про доступ до публічної інформації” цей Закон не поширюється на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються спеціальним законом, а саме Законом України „Про звернення громадян”. 3. Листи, які за змістом є зверненнями громадян (пропозиції, заяви, скарги тощо) мають бути оформлені з дотриманням вимог Закону України „Про звернення громадян”. 4. Запит на отримання публічної інформації має відповідати вимогам статтей 1 та 19 Закону України „Про доступ до публічної інформації”. Слід відмітити, що у Довідці про вивчення та узагальнення практики застосування адміністративними судами положень Закону відповідно до постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України від 30.09.2013 №11, визначальним для публічної інформації є те, щоб вона була заздалегідь готовим, зафіксованим продуктом, отриманим або створеним лише суб’єктом владних повноважень у процесі виконання своїх обов’язків.